Czy istnieją zdrowe słodycze?

Słodki smak dzieciństwa

Słodki smak towarzyszy nam niemal od urodzenia. Smak mleka matki jest słodkawy, kaszki są słodkie, deserki, budynie itp. również. Nic więc dziwnego, że szukamy wśród produktów tego smaku, który poprawia nam nastrój i kojarzy się z miłymi chwilami i dzieciństwem. Wprowadza nas w błogi nastrój i poprawia samopoczucie. Większość ludzi lubi słodycze. Niestety nie jest to zdrowe przyzwyczajenie. Dlatego ważne aby szukać alternatywy i znaleźć smak dzieciństwa bez cukru.

Czy cukier jest zdrowy

Od dawna wiadomo, że cukier biały, przemysłowy nie jest obojętny dla naszego organizmu. Jego wpływ na zdrowie ludzkie jest przedmiotem wieloletnich badań naukowych, z których jasno wynika, że zasłużył na potoczną nazwę “biała śmierć”. Biały cukier wzmaga stany zapalne w organizmie, a także powoduje problemy z cukrzycą, gospodarką hormonalną, zaburza koncentrację i pamięć. Warto poszukać zamienników.

Czy istnieją zdrowe słodycze bez cukru?

Co to są zdrowe słodycze? To produkty, które mają słodki smak, ale nie zawierają w sobie ratyfikowanego cukru ani jego chemicznych zamienników. Zdrowe słodycze powinny dodać nam energii, poprawić samopoczucie, przywołać smaki dzieciństwa. W takim razie co powinny zawierać takie zdrowe przekąski? Jest wiele składników, które mogą znaleźć się zdrowych słodyczach. Powinny to być jaka najbardziej naturalne produkty, posiadające różne niezbędne dla człowieka minerały i składniki. Można wymienić tu prawdziwe surowe kakao, niepalone, które jest bogate w magnez, poprawia pamięć i koncentrację, wpływa na układ nerwowy. Można dodać go do różnych batoników i zdrowych przekąsek. Także orzechy i inne nasiona są odpowiednim składnikiem. Bogate w różne witaminy, substancje i oleje na pewno dodadzą zdrowym słodyczom wartości odżywczych. Czy to orzechy włoskie, laskowe, brazylijskie, migdały, pestki słonecznika czy dyni, w każdym znajdziemy coś dobrego dla ludzkiego organizmu.

Jakich naturalnych słodzideł warto używać do zdrowych słodyczy?

Zamiast degradującego cukru ratyfikowanego z powodzeniem możemy używać naturalnego miodu. Jest to produkt niezwykle bogaty i odżywczy, posiadający właściwości prozdrowotne. Różne rodzaje miodów pozwalają na dobranie odpowiedniego smaku do danej przekąski. Do bardziej wyrazistych w smaku możemy zastosować miód gryczany, a jeżeli wolimy aby miód nie był wyczuwalny odpowiedni będzie lipowy, akacjowy czy wielokwiatowy. Jeżeli ktoś nie lubi miodu lub jest np. na niego uczulony alternatywą jest syrop klonowy lub daktylowy. Sami możemy stworzyć z daktyli taki syrop zalewając wodą, miksując i przecierając na koniec przez sito.

Z naturalnych składników można stworzyć rewelacyjne zdrowe słodycze, można też je zakupić w sklepach ze zdrową żywnością.